Ahad, 13 November 2016

Hanya 31% Sahaja Hadir Konvensyen DAP Pulau Pinang


 

Pada sesi pagi hanya 328 orang sahaja hadir daripada seramai 1,027 perwakilan yang sepatutnya hadir. Malah ketika sesi penyampaian sijil penghargaan sedang diadakan, separuh lagi dewan kosong ketika Kit Siang sedang berada di atas pentas menyampaikan sijil. 

Hanya 31.91% (328 orang) sahaja yang hadir dalam konvensyen DAP. Tidak sampai pun separuh. Ini petanda isu hilang kepercayaan yang amat besar terhadap Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. Malah Chow Kon Yew juga mengakui Guan Eng sedang menghadapi isu rasuah. 

DAP sudah hilang "central gravity" di Penang jika mereka hilang kerajaan negeri Penang. Pusat kuasa dan sumber mereka akan hilang. Maka inilah masa terbaik untuk orang Melayu bangkit dan menumbangkan DAP. Yang masih belum mendaftar, masih sempat lagi hendak buat keputusan untuk menentukan kuasa di Penang. 

 
Berdasarkan maklumat, keti­ka sesi pagi hanya 328 daripada 1,027 perwakilan hadir dengan sebahagian besar mereka terdiri daripada ahli-ahli veteran. - See more at: https://www.utusan.com.my/berita/politik/konvensyen-dap-p-pinang-hambar-1.404585#sthash.ll4wEaKv.dpuf

Tiada ulasan: