Selasa, 18 Disember 2012


Nik Aziz Beri Tanah Bernilai RM14.2 juta Kepada Nga & Ngeh


Ada pihak yang cuba mempertahankan Nik Aziz kononnya beliau tidak terlibat dalam skandal pemberian tanah kepada pasangan bersaudara Ngeh dan Nga.:Klik sini


Hari ini blog Akar Umbi mendedahan tanah tersebut dianugerahkan oleh Nik Aziz sendiri kepada syarikat Upayapadu Platations Sdn Bhd.


Dengan menggunakan kaedah ali baba, 3 penama Melayu sekarang ini sudah bertukar nama kepada kroni DAP. Kenapa baru sekarang untuk menukar nama pemilikan syarikat tersebut bukan semasa mereka menjadi kerajaan Perak selama 11 bulan. 
Kesemua ini untuk menutup kerja jahat mereka.Cuba mengambarkan seolah pemimpin kerajaan haprak pakatan selama 11 bulan adalah bersih dan tidak makan rasuah..
Akar Umbi - Melalui semakan, pemilikan asal Upayapadu adalah dibawah Datuk Seri Wong Yeon Chai. Rujuk kepada keratan The Star (4/5/2006) berhubung pemilikan Upayapadu dan penganugerahan pajakan 50 tahun keatas tanah berkaitan.

Seperkara lagi, projek keatas tanah seluas 10,526 ekar tersebut mendapat pembiayaan dari Forest Plantations Development Sdn Bhd (FPD), iaitu anak syarikat Lembaga Industri Perkayuan Malaysia (MTIB) dengan jumlah pinjaman RM16.2 juta.

Daripada jumlah RM16.2 juta, sebanyak RM2.0 juta telah digunakan oleh Upayapadu melalui pengurusan lama.

Melalui surat yang didedah oleh Pisau.Net, pemilik baru Upayapadu yang diketuai oleh Ngeh telah memohon penyambungan pinjaman RM16.2 juta tersebut, keatas projek yang telah terbengkalai semenjak 2007.

Persoalannya, apakah FPD akan meluluskan utilisation ke atas baki RM14.2 juta yang belum digunakan, kepada projek telah terbengkalai selama 5 tahun?

Kalau FPD meluluskan permohonan tersebut, bermakna DAP bakal menerima durian runtuh yang berupa dan RM14.2 juta pula disumbangkan oleh Kerajaan Persekutuan,

Di samping pajakan 50 tahun keatas tanah seluas 10,526 ekar dari Kerajaan Negeri Kelantan. Itu belum lagi RM24 juta dari saman keatas Kerajaan Pahang, yang didoakan kemenangannya oleh Anwar Ibrahim.  Baca selanjutnya di blog Akar Umbi.

Sumber : Pisau.net

Tiada ulasan: