Selasa, 14 Ogos 2012


Kafir Harbi : Mahukah Dr Maszlee Malik Berdebat Dengan Abdullah Samaah?


Tiada gunanya Dr Maszlee Malik menulis untuk membela DAP dalam lidah rasmi pembangkang iaitu Malaysiakini. Dr Maszlee Malik perlu berani berdebat tentang isu ini dengan Abdullah Samaah sendiri. 

Elok kalau perdebatan itu dibuat di Sinar Harian, tempat di mana Maszlee selalu mengajak orang lain berdebat. Mahukah Sinar Harian anjur tajuk debat ini? Tentu sekali menarik untuk dikupas dengan lebih mendalam lagi. Biar rakyat menilai mana hujah terbaik untuk umat Islam di negara ini. 

PAS Seronok Terus Ditipu Oleh DAP

Utusan Malaysia pada 18 Julai 2001

"Jika mereka (Pas) terus berniat untuk melaksanakan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam, bagi pihak DAP, saya mengatakan bahawa kami juga mempunyai pendirian yang sama seperti sebelum ini iaitu tidak menerimanya.

Utusan Malaysia, 18 Oktober 1990

"Bantahan DAP terhadap cita-cita Pas itu adalah demi kepentingan negara ini dan ia akan terus kekal," kata Karpal Singh pada 11 Ogos 2012. 

Sepuluh tahun dulu (2001), dua puluh tahun sebelum itu (1990) itulah kata-kata yang disebut oleh Karpal Singh. Tidak menerima perlaksanaan hudud. PAS masih tidak serik, masih lagi mempercayai dan sanggup bersama dengan DAP. Dua puluh tahun lagi andai masih lagi wujud parti PAS dan DAP, pendirian tersebut tidak akan berubah. 

Sebelum kuasa yang ada pada orang Islam hilang pada tangan DAP, buatlah keputusan yang bijak untuk agama, bangsa dan tanahair. Selamatkan Malaysia daripada pakatan DAP-PKR-PAS.

Tiada ulasan: